Skorzystaj z możliwości jakie daje wyszukiwarka Google

komputer

Dlaczego ruch z wyszukiwarek jest wielce wartościowy

Jeśli internauta wejdzie na twoją stronę internetową z wyszukiwarki, znaczy to, że najpewniej wpisał w pasek wyszukiwania słowo kluczowe lub frazę, pod kątem której twoja strona internetowa ma dobre pozycje. Większość internautów wchodzi na strony internetowe jedynie z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Zazwyczaj są to frazy związane właśnie z ofertą przedsiębiorstwa. Słowem na stronę internetową wchodzą osoby, które świadomie poszukują danego słowa kluczowego lub frazy. Generalnie nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na stronie firmowej.

Jak umieścić twoją witrynę WWW na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?

Są cztery sposoby.

Wypozycjonowanie witryny internetowej do pierwszej dziesiątki w wynikach naturalnych

Miejsca na pierwszej stronie wyników organicznych są to cały czas najwartościowsze miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku strony internetowej. Prawdopodobnie dużo internautów chętniej klika na linki z wyników organicznych niż na linki sponsorowane. Miejsce w pierwszej dziesiątce świadczą o wartości witryny. Nieczęsto ktoś będzie pozycjonował witrynę, która nie niesie w sobie wartości dla odbiorcy a tym samym ma małe możliwości sprzedania usługi lub towaru albo rozpropagowania jakiejś idei.

Pojawiło się pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina multidyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wyników wyszukiwań i wielu danych z sieci, obsługa serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.

Powszechnie używa się zamiennie terminów SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to poprawne, ponieważ pojęcie pozycjonowanie jest szersze, SEO wchodzi w skład działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie stron internetowych składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja strony. Off-site to po prostu linkbuilding, czyli zdobywanie linków do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.

Specjalista SEO powinien znać się na każdej kwestii pozycjonowania, jednakże już w tej dyscyplinie wyodrębniają się osoby, które specjalizują się przykładowo tylko w linkbuildingu.

Usługi specjalisty SEO to w aktualnych czasach bardzo pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to nader często przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Reklama kontekstowa

W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej witryna WWW która ma być reklamowana jest na pierwszej stronie wyników od razu po uruchomieniu kampanii. Jest to nader pomocne, jeśli właśnie zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji bardzo rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Bardzo pomocnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że reklamy kontekstowe mogą być emitowane także na stronach WWW sieci partnerskiej.

Mapy Google

Wyniki map Google wyświetlają się na górze strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie zawsze pojawiają się. Na mapie umieszczone są punkty oznaczające miejsca będące odpowiedzią na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.

Google Moja Firma

Google daje możliwość założenia wizytówki swojej firmy. Można tam umieścić poza podstawowymi danymi również odnośnik do witryny firmowej a także sprzedawane produkty.

Google najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie

Wyszukiwarka Google jest najsłynniejszym serwisem w sieci służącym do wyszukiwania informacji a wskutek tego największym źródłem ruchu dla witryn internetowych. Co stoi za popularnością tego serwisu?

Powodem tego są dwie rzeczy. Sukces mógł zdarzyć się tylko w przypadku pojawienia się owych dwóch cech naraz.
Prostota
Generalnie koncepcja wyszukiwarek jest fantastyczna. W polu wyszukiwania wstawia się po prostu frazę związaną z interesującymi nas treściami. W rezultacie serwis wyświetla w formie listy odsyłacze do witryn internetowych które to zawierają poszukiwane przez nas informacje.
Zanim Google przejęło pałeczkę pierwszeństwa w kwestii wyszukiwania informacji w Internecie królowały portale, które były katalogami odnośników do różnych witryn w sieci. Były to wielce rozbudowane serwisy i poszukiwanie nowych informacji mogło być nieco trudne. Trzeba było zorientować się w budowie konkretnego portalu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do współczesnych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie zniknęły – zmieniły się właśnie w magazyny artykułów własnych a funkcja katalogowania w dużym stopniu została ograniczona. Natomiast w rozróżnieniu od portali wyszukiwarki oferowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron internetowych, jednakże sama wyszukiwarka w kwestii designu to był po prostu pasek do wpisania szukanej frazy. W przypadku wyszukiwarki Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej oprócz logo i pola wyszukiwania nie ma dużo więcej elementów. Jednakże same potężne możliwości wyszukiwarki starczają i przewyższają wysoce możliwości wyszukiwania informacji jakie dawały portale w formule katalogów stron WWW.

Jakość wyników
Google dawało bardzo celne wyniki. Do tego liczba zaindeksowanych witryn internetowych znacząco przewyższała liczbę zaindeksowanych witryn internetowych w każdym katalogu czy portalu.

https://semhub.pl/specjalista-seo/