Dieta a układ krążenia

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ ten transportuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym organizmie, a także pomaga w usuwaniu produktów przemiany materii. Zachowanie rzeczonego systemu w należytej formie jest nieodzowne dla naszego zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że zapewniamy w diecie odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/bez-kategorii/page/3/

Witamina C odpowiada za umocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest nieodzowną tkanką łączną.

Miedź jest minerałem nieodzownym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu.

Biotyna ma decydujące znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, bowiem pełni funkcję w wielu istotnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspiera prawidłowe działanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym znaczącym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy owe, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które zostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako wartościowy dla serca, służy też innym częściom układu krążenia. Jedną z istotnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma udział w tych ważkich funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o negatywach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem niezbędnym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Jasne jest, że układ krążenia jest nieodzowny dla zdrowego organizmu. Sensowne jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia rekomendowane dzienne porcje witamin, minerałów i innych składników odżywczych.