Dropshipping – korzyści

Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model sprzedaży daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się jedynie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy lekceważyć. W systemie tym, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest świetnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest również możność posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to duża atrakcja dla młodej firmy.