
Składniki wizualnej identyfikacji firmy są jednym z zasadniczych składników budowania marki. Loga firm albo ich wyników są tak samo znane jak te produkty. Są utożsamiane. Myśląc o pepsi-coli widzimy charakterystyczną butelkę, kojarzymy kolory, widzimy logo. Logo jest głównym elementem systemu wizualnej identyfikacji firmy, jest graficznym podpisem marki. Można też powiedzieć, że istnieje taką skarbonką, do której przez lata składają się opinie milionów osób korzystających z produktów czy usług danej firmy.
Na system identyfikacji wizualnej oprócz logo mogą kierować się wzory graficzne, kolory, kształty 3 d.
Te składniki widać na stronach internetowych, materiałach promocyjnych, drukach firmowych. Oczywistym wyborem jest odzież robocza . Mogą toż być czapki robocze, koszule itd.
Elementy wizualnej identyfikacji firmy są jej aurę, są jej fizyczną twarzą. Powinny być odbiciem branży. Na przykład, jeżeli firma sprzedaje nasiona roślin ogrodowych, powinna w swoim systemie identyfikacji użyć motywów nawiązujących do roślin – kształty liści, różne odcienie zielonego.
Poza tym elementy wizualnej identyfikacji firmy tworzą jej specyficzny obraz.