Witamina C – trochę informacji

Witamina c jest obecnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest to zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie tegoż osiągnąć bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, ażeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tymże silniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie jest niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczby witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/