O reklamie w komunikacji miejskiej

Tramwaje stały się już czymś normalnym jeżeli chodzi o miejski widok. Łatwo je dostrzegamy w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów są niemalże zobowiązani zawsze zachować przy nich szczególną ostrożność w przypadku styczności torów w drogą dla wszystkich innych pojazdów. Fakt, że są widoczne przez niemalże każdego, a zazwyczaj kursują w bardziej zaludnionych częściach miasta, co powoduje, że chętnie mogą być postrzegane jako sposób na reklamę.

Komunikacja miejsca taka jak autobusy jest jedną z tych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Wielu z nas z niej korzysta lub korzystało w przeszłości. Jest znana i zauważalna więc nie jest nieczym odosobnionym, iż ludzie decydują się na takowy wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci ogromnych naklejek na pojazdach.

Marketing, który używa transport publiczny jako narzędzia nie jest niczym nowym. Zazwyczaj przywdziewa to formę naklejania ogromnych naklejek zawierających reklamę na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Zobaczenie takiego autobusu, czy tramwaju nie jest czymś odosobnionym przy zwyczajnym wyjściu na miasto gdyż ludzie faktycznie wybierają taką formę marketingu.

Reklamy umieszczana na tyły autobusów (tzw. reklama busback), są dosyć powszechną metodą reklamowania się w sposób, który daje dosyć realną możliwości na to, że zostanie to zauważone. Znaczna część autobusów nie z rzadka przemierza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, że spora ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas dostrzeże.