
Wyróżnienie się na tle konkurencji jest konieczne by zaistnieć na rynku i sprzedawać swoje produkty. Musi być coś co sprawia, że właśnie od nas a nie konkurencji klient kupi dany rodzaj produktu. Wyróżnić trzeba się na poziomie produktu przede wszystkim – jakością, ceną, obsługa klienta, serwisem, warunkami gwarancji, dodatkami itd. Trzeba również starać się wyróżnić na poziomie wizerunku firmy – charakteru, filozofii działania.
W tym drugim przypadku bardzo pomocne mogą okazać się gadżety reklamowe. Tak naprawdę gadżetów reklamowych może być tyle ile jest produktów, na których da się nadrukować logo i które zmieszczą się do torby. Jeżeli chodzi o gadżety reklamowe, mamy tutaj ogromne pole do popisu dla kreatywności. Można tak dobierać przedmioty by korespondowały one jakoś z charakterem i ofertą firmy. Na przykład, jeżeli mamy firmę oferującą osprzęt do wspinaczki wysokogórskiej, można zamówić gadżety z jakimś elementem osprzętu wysokogórskiego.
Istotnym jest to by gadżet reklamowy był trwały. Nawet te najtańsze, na przykład proste długopisy z nadrukiem logo, nie mogą zepsuć się podczas pierwszego dnia użytkowania, ponieważ zostawiłoby to niedobre wrażenie o firmie, która taki gadżet podarowała.
Gadżet solidny, estetyczny a do tego rzeczywiście przydatny – to bardzo dobra wizytówka firmy.